Al llarg del procés d'intervenció s’identifica aquesta seqüència:
· Acollida i primer contacte
· Pas de l’acollida a ser la figura de referència
· Empatia i primera avaluació de la situació personal
· Primers acords i pactes bilaterals.
· Passar d’objectius confusos a la motivació activa
· Descobrir les potencialitats, els dèficits i els interessos
· Experimentació, assaig i proves
· Constatació del primers resultats
· Proposta seqüencial i realista d’objectius i passos a seguir
· Projectes a llarg plaç
· Gestió de la frustració i experiències negatives
· Derivació a altres professionals, si és el cas.
És molt important
treballar en equip i marcar unes directrius d’intervenció. Els joves i adolescents, encara estan vinculats al centre educatiu o
altres institucions i per suposat a l'entorn familiar. És tracta de coordinar totes les
actuacions en una direcció. Creant un projecte individualitzat,
treballant les motivacions del jove, provocant noves situacions, per orientar-lo
i guiar-lo en el desenvolupament del seu projecte personal.
ÀREES D'INTERVENCIÓ EN l'ACOMPANYAMENT
Acompanyament social ;
Acompanyar cap a l’auto dependència, no cap a
la dependència , estimular la responsabilitat de la persona, acceptant la seva
situació. Oferint temps i suport en diferents circumstàncies, sempre
respectant la diferència entre proximitat i igualtat, en una relació de
respecte i voluntarietat de ser acompanyat. Un referent que establirà el vincle
en espais no formals, i s'endinsarà dins del territori de l’adolescent .
Marcant unes línies clares d'actuació i un protocol d’intervenció
personalitzat.
Acompanyament
educatiu :
Referent en clau de mentor i guia en
orientacions de l'àmbit educatiu tot i estimulant el procés d'aprenentatge en
diferents àrees. Oferint un espai d’orientació acadèmica, laboral
i professional.
Acompanyament familiar:
Suport i assessorament a les famílies amb
joves o adolescents amb problemes. Creant espais de diàleg on les famílies se
sentin acompanyades i on puguin trobar eines per afrontar l’educació dels seus
fills.
Acompanyament amb
causes judicials:
Oferint un servei de
tutela, també a adolescent que presentin conductes problemàtiques amb causes
judicials pendents, amb la finalitat de facilitar l’adaptació a la situació en
que es troba i guiar-los en el seu camí en la reincorporació a la societat, en
coordinació amb el tècnic judicial corresponent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada