diumenge, 16 de juny del 2013

Metodologia de treball

Al llarg del procés d'intervenció s’identifica aquesta seqüència:

·       Acollida i primer contacte
·       Pas de l’acollida a ser la figura de referència
·       Empatia i primera avaluació de la situació personal
·       Primers acords i pactes bilaterals.
·       Passar d’objectius confusos a la motivació activa
·       Descobrir les potencialitats, els dèficits i els interessos
·       Experimentació, assaig i proves
·       Constatació del primers resultats
·       Proposta seqüencial i realista d’objectius i passos a seguir
·       Projectes a llarg plaç
·       Gestió de la frustració i experiències negatives
·       Derivació a altres professionals, si és el cas.


És molt important treballar en equip i marcar unes directrius d’intervenció. Els joves i adolescents, encara estan vinculats al centre educatiu o altres institucions i per suposat a l'entorn familiar. És tracta de coordinar totes les actuacions en una direcció. Creant un projecte individualitzat, treballant les motivacions del jove, provocant noves situacions, per orientar-lo i guiar-lo en el desenvolupament del seu projecte personal.
 
 
ÀREES D'INTERVENCIÓ EN l'ACOMPANYAMENT


Acompanyament social ; 
 
Acompanyar cap a l’auto dependència, no cap a la dependència , estimular la responsabilitat de la persona, acceptant la seva situació. Oferint temps i  suport en diferents circumstàncies, sempre respectant la diferència entre proximitat i igualtat, en una relació de respecte i voluntarietat de ser acompanyat. Un referent que establirà el vincle en espais no formals, i s'endinsarà dins del territori de l’adolescent . Marcant unes línies clares d'actuació i un protocol d’intervenció personalitzat.


Acompanyament educatiu : 
 
Referent en clau de mentor i guia en orientacions de l'àmbit educatiu tot i estimulant el procés d'aprenentatge en diferents àrees. Oferint un espai d’orientació acadèmica, laboral i professional.


Acompanyament familiar:   
 
Suport i assessorament a les famílies amb joves o adolescents amb problemes. Creant espais de diàleg on les famílies se sentin acompanyades i on puguin trobar eines per afrontar l’educació dels seus fills.

Acompanyament amb causes judicials: 
 
Oferint un servei de tutela, també a adolescent que presentin conductes problemàtiques amb causes judicials pendents, amb la finalitat de facilitar l’adaptació a la situació en que es troba i guiar-los en el seu camí en la reincorporació a la societat, en coordinació amb el tècnic judicial corresponent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada